256054959.8dd5717.ef4b65fece9c478183833ae5ceca419f

Nápoly, Amalfi-part

Idén nyáron egy városnézős, jövős-menős utat szerettünk volna most, hogy Alex egy felelősségteljes másfél éves kisfiú lett. Hát, talán legközelebb jobban átgondoljuk.

A felütéshez azért egyből gyorsan hozzátenném, hogy az út nagyon jó, érdekes és mozgalmas volt, de ezzel együtt (mint azt a legtöbb, már járni tudó kisgyerekkel rendelkező szülő sejti) irtó fárasztó. A legnagyobb baj – a 35 fokon túl – az volt talán, hogy Alex az idő nagy részét vagy autóban vagy a babakocsijában töltötte, amivel neki egyébként különösebb problémája nem volt, csak mi éreztük magunkat rosszul miatta, hogy nem volt meg a napi kilométere. Jó tanácsként elmondom, hogy akinek a gyereke nem szeret babakocsiban lenni, az ne vállaljon be egy ilyen, vagy ehhez hasonló utat.

Többen riogattak minket azzal, hogy Nápoly “maffiaváros” és úristen, ne legyen nálunk sok pénz és ne vegyünk majd fel drága ruhákat. (Mintha legalábbis annyi drága ruhám lenne?!)

Nyilván jobb félni mint megijedni, de azoknak akik még nem jártak Nápolyban üzenem, hogy nem kell rettegni, pont olyan város mint a legtöbb, vannak benne jó és rossz környékek és mielőtt odamegy az ember, érdemes utánanézni, hogy melyik a rossz és oda nem menni.

Ha ezen a részén túlvagyunk, akkor már csak azt kell elengedni, hogy milyen szagok és  mennyi szemét jön szembe az utcákon. ..és ha ezen a ponton még mindig nem vettem el a kedved, akkor hidd el, hogy tényleg egész jó hely! :))

Első körben amit biztosan tudok mondani, hogy Nápolyra elég 2, max 3 éjszaka.

Mi többet voltunk és kicsit bántuk, hogy nem máshol töltöttük az utolsó 1-2 napot.

Nem fizet érte a hotel (nem értem miért?) , de mi a Napolart nevű B&B-ben aludtunk, amit nagyon jó szívvel ajánlok. Autentikus, jó környék, tiszta, szép szobák, jó reggelivel és tök jó áron. 1-2 perces sétára elérhető volt több étterem, bolt és minden más, így az sem volt probléma, hogy nincs vacsora lehetőség a helyen.

A reptérről taxival mentünk a hotelbe, kb. 20 euroért és Nápoly végéig nem is béreltünk autót, ami jó döntésnek bizonyult, mert egyrészt parkolni sem lehet annyira könnyen a belvárosban, másrészt lábon bejárható a nagy része a helyeknek.

Amiket ne hagyj ki ha itt jársz:

Éttermek:

• Antica Capri – Szuper pizzéria, közel az egyik legnagyobb (Via Toledo) bevásárló utcához.
  • Osteria Da AntonioAz egyik legjobb vacsoránk volt itt, mi 7 körül mentünk, így nem kellett foglalni, de ha gyerekmentes időben mennél, mindenképp foglalj. A tulajdonos egy 60 körüli fazon, aki mindig ott van és figyeli, hogy mindenki elégedett legyen. valószínűleg emiatt és a jó alapanyagok miatt az egyik listavezető étterem a városban.
  • Sorbillo pizzeria
  • Pizzera ‘ntretella
  • Pizzeria Antiqua Da Michele – A világ egyik legrégebbi és leghíresebb pizzériája.
  • Officina – Étterem/kávézó, kilátással a tengerre, isteni prosciutto tálak és prosecco. Az én menüm legalábbis ez volt ott

Látnivalók:

• Nápolyi Dóm
  • Santa Chiara  -Ha valaki magát a templomot önmagában nem is keresné fel, a kolostor kertjei miatt érdemes. Gyönyörű és szinte az egyetlen hely a városban, ahol nincs graffiti.  Egyébként van mellette egy nagy játszótér, ha gyerekkel mennél. A belépőjegy pedig 6 EUR és 6 év alatt ingyenes.
  • Galeria Umberto -Klasszik turista hely, de azért érdemes megnézni.
  • Gesú Nuovo –  Egy gyönyörű barokk templom, ami eredetileg egy 1470-ben épült palota volt, amit aztán 1580-ben  alakítottak templommá. A belépés ingyenes.
  • Piazza del Plebiscito – Nápoly legnagyobb tere, ahol 2 híres látványosság van, az egyik a Királyi Palota, a másik a San Francesco di Paola templom. Mi a palotában nem voltunk, mert Alex épp kiborult valamin, de kicsit bánom, mert azt olvastam, hogy belül nagyon szép és impozáns, úgyhogy aki arra jár és be tud menni, mindenképp nézze meg.

Fanatikusan szeretem a kastélyokat, úgyhogy  biztos voltam benne, hogy szeretném megnézni Casertát, ami fél óra autóútra volt Nápolytól. Andrist sem volt nehéz meggyőzni, azzal az érvvel, hogy Versailles-hez szokták hasonlítani és egyébként a város és szállás váltásunk között tökéletes napot tudunk ott eltölteni.

Reggel indultunk, kevesebb mint egy óra alatt értünk oda, a tervek szerint eltöltöttünk ott pár órát és nagyjából 3-4 körül indultunk tovább a következő városunkba.

A kastély hatalmas, benne korabeli berendezésekkel, aktuális kiállításokkal, csomó érdekességgel. Kívülről látszik, hogy nem annyira van pénz foglalkozni vele, ezáltal a kertje sajnos nem olyan, mint amilyen régen lehetett, de belül megmaradt egészen patinásnak. Mi sajnos nem tudtunk menni, de van lehetőség hintóval, vagy biciklivel körbejárni az egész kastélykertet. Ha szereted az ilyesmit, mindenképp érdemes felautózni.

Castellammare Di Stabia felüdülés volt Nápoly után. Egy olyan város helyén épült, amelyet a Vezúv  kitörése Pompejivel és Herculaneummal együtt elpusztított. Érdekes tény még a helyről, hogy Gabriele Capone, Al Capone apja, itt született.

…és hát a szállásunk… talán mondhatom, hogy életem egyik legjobb nyaralós helyszíne volt. A Parc Boutique Home -ot bookingon találtam, teljesen véletlenül , 9,8-as rating-el és bár kicsit gyanús volt, hogy sokkal olcsóbb mint a többi, annak ellenére ahogy kinéz, valamiért bíztunk benne hogy jó lesz és lefoglaltuk.

A legjobb döntés volt, mert imádtuk! Óriási kertje volt, egy elkerített részén medence, ami a hőségben nem jött rosszul, a házigazda pedig egy klasszikus olasz nő, pont olyan, amilyet a legtöbb regényben ábrázolnak. Még mindig nem szponzorált tartalom, de őket is maximálisan ajánlom ha valaki szereti az eldugott, vadregényes helyeket. A központ kb.8 perc autóútra volt, ide mentünk általában boltba, vagy vacsorázni, bár 1-2 esténél sokkal többet nem tud a kisváros.

Bő egy hetünk volt ezen a helyen, úgyhogy az volt a terv, hogy minden másnap elmegyünk valamelyik híres városba. Azaz Positanoba, Sorrentoba és Amalfira. Őszintén szólva nekem mindegyik egy kaptafa, ugyanolyan a hangulatuk és az elrendezésük, ezen túl pedig még a boltok is ugyanazok bennük. Mindegyik bájos és érdemes megnézni, csak sokat várni nem kell tőlük feltétlenül.

Kivéve Positanot, mert az a város tényleg olyan mint egy képeslap, kívül belül.

Egy hajóról nézve biztos még szebb, de nekem így is toplistás hely lett.

Amiket a környéken ajánlok:

• Bikini beach
  • Vico Equense
  • Hotel Le Ancore – Étterem Vico Equense-ben. Ha szereted a seafood-ot itt a helyed.
  • Fiordo di Furore -A legszebb eldugott kis strand.
  • Milu – Étterem, Castellammare di Stabia-ban.

Összegezve: sokat láttunk, gyönyörű helyeken jártunk, nagyon elfáradtunk és rájöttünk, hogy miért a nápolyi a világ legjobb pizzája…

Aki pedig még nem látta volna, itt van egy kis rövid videó az útról: